Ennearkan 7

 


POSZUKIWANIE PEWNOŚCI SIEBIE

Rozpoczynamy ewolucję Enneatypu 7. Jest to postać entuzjastyczna, poszukająca ideałów, przedsiębiorcza, ekstrawertyczna, kreatywna, zawsze szukająca wszystkiego tego, co sprawi, że poczuje się dobrze, bo jeśli się zatrzyma, zaczyna się nuda i ryzyko odkrycia nośnej rany: zdrady. Dzieciństwo tego typu naznaczone było nieufnością, jaką do niego żywiono, dlatego E7 w głębi duszy czuje się jak nicpoń i aby przeciwdziałać tej pustce, wyłnia ją wszelkiego rodzaju inicjatywami.
Jak każdy Enneatyp, gdy ewoluuje, ulega zmianie, co nazywa się „skokiem oktawowym” – terminologia ta wskazuje na wzniesienie się do innego wymiaru, ukończenie cyklu ewolucyjnego, dokonanie skoku generatywnego (dlatego przy każdej liczbie dodawana jest liczba 9, w tym przypadku 7+9=16; po trzeciej ewolucji będzie to 16+9=25 i tak dalej, aż do ostatniej ewolucji).


UPADEK NIEUSTRASZONEGO NIEROZTROPNEGO

(Ennearkan16)

Pierwszy podtyp Enneatypu 7, nieustraszony, odważny, chętny do wszelkich pokazów, nieroztropny i nawet niebezpieczny tylko po to, by się popisać i być nie tylko ważnym, ale przede wszystkim kochanym i docenianym. Bardziej niż odważny, jest emocjonalnie zarozumiały. Zawsze chce wspinać się wysoko, jak najwyżej; dla niego upadek z Wieży to okazja do skoku na bungee. Jego chciwość prowadzi do pożerania przestrzeni innych, do bycia protagonistą, ale w ten sposób konsumuje przyjaźnie, zaufanie, sympatie i pozostaje sam, nie wiedząc gdzie się zatrzymać. Po prostu musi spaść ze swojej Wieży zarozumiałości i demonstruje to z odrobiną histerycznej udręki poczucia, że ​​prześladuje go los. Czuje się tak, jakby jego udręka dosłownie go pochłaniała. Wieża zwala się na niego. 


To typ ludzi, którzy szukają ryzyka, niebezpieczeństwa, adrenaliny, bo przerażenie, które odczuwają w środku jest jeszcze większe i ryzykując życiem czują się uwolnieni od wewnętrznego ciężaru; nie są tak odważni jak myślimy, ale zdesperowani i na skraju szaleństwa. Powodem jest to, że typy E7 rutynowo oddają się uzewnętrznieniu życia coraz to większymi doświadczeniami i bodźcami, a w rezultacie stają się jednostkami całkowicie niezdolnymi do kontaktu z samym sobą. Mają nadzieję, że nie ma negatywnych konsekwencji dla powierzchownego sposobu, w jaki żyli, więc wznoszą się zbyt wysoko bez fundamentu jak Ikar ze skrzydłami z wosku. Po prostu muszą spaść.


MUSISZ ZEJŚĆ W DÓŁ, ​​ABY ZROZUMIEĆ, ŻE 
NIE JESTEŚ AŻ TAK WYSOKI

Na wykresie Enneagramu możemy jasno zobrazować, jak zachodzi ta druga ewolucja. Enneatyp 7 ma do czynienia z dwiema perspektywami, perspektywą E1 i E6, biorąc pod uwagę, że Ennearkan jest 16-tym, a zatem upadkiem z Wieży Ego. Osoba ta musi doznać wewnętrznego upadku, utraty wiary w siebie, aby odkryć, że jej pewność siebie i zaradność w robieniu wszystkiego to nic innego jak maska, pod którą ukrywa swoją ranę z dzieciństwa: „nie wierzyli we mnie”. Z E6 ma wspólne wątpliwości, że wszystko może ranić lub zawieść, dlatego E7 jest nieufny i bardzo ostrożny, ale musi też zacząć podejmować ryzyko, zaufać, otworzyć się - to upadek z Wieży (Arkan 16). Ten krok może zostać zrealizowany poprzez przyswojenie sobie siły E1: coś trzeba zrobić, bo jest to słuszne, a nie tylko dlatego, że ma mi się to podobać.


MIŁOŚNIK DOŚWIADCZEŃ

Na etapie trzeciej ewolucji Enneatypu 7 osoba odczuwa niepohamowany impuls do zdobywania doświadczeń, byleby przynosiły jej radość i beztroskę. Jest to najlepszy sposób na złagodzenie napięć i wewnętrznych udręk, których istnieniu bezpośrednio zaprzecza. To zbieranie doświadczeń bez zastanowienia nie pozwala czerpać z nich owoców. Poszukiwanie nowych emocji jest jedynie ucieczką od siebie, przyjemność jest znieczuleniem dla chorej duszy. Tutaj E7 staje się Ennearkanem 25, Argonautą, tym, który chce wyruszyć w uniwersalną podróż w poszukiwaniu nieznanego, nie wiedząc, że sam jest nieznany, bo nie zna siebie.
Przyjrzyjmy się symbolom na karcie... U góry ptak, symbol wolności. Pod ptakiem kryje się pies, bóg Upuaut, bo Enneatyp 7 jest bardzo przyjazny, jest towarzyszem podróży, wie, jak nawiązać kontakt, być przewodnikiem i znajdować nowe drogi. Pod psem znajduje się kobra, uosobienie bogini Uadyet, symbol przenikliwości, roztropności i siły do ​​obrony, czyli wszystkie cechy E7. W centrum znajduje się Argonauta, człowiek w podróży poszukujący nieznanego. Rzeka to życie, czółno to ciało, dom ducha, a sam Argonauta to niespokojna dusza, która w jednej ręce trzyma włócznię (myśl), by polować i bronić się, w drugiej zaś wiosło (uczucia), które niosą go do przodu, prowadzą go. W dolnej części symbol nieświadomości i wszystkie wewnętrzne niebezpieczeństwa symbolizowane przez zwierzęta oblegające czółno - wąż i krokodyl reprezentują zarówno dobro, jak i zło, siłę, ale także strach i ból. Hieroglif zawiera symbole boskiej ochrony pomimo wszelkich niebezpieczeństw.


AFEKTYWNY ŁASUCH

Mamy do czynienia z osobą, która ucieka od rzeczywistości w poszukiwaniu bodźców, robiąc tysiące rzeczy, zawsze gotowa do eksperymentów, wyjazdów, podejmowania wszelkiego rodzaju działań i to wszystko nazywa swoją rzeczywistością. Te typy osobowości są narażone na ryzyko przesady w przyjemnościach, ponieważ pragnąc coraz większej stymulacji, ryzykują popadnięciem w jakieś uzależnienie (takie jak alkohol, narkotyki, hazard). Krótko mówiąc, poszukują czegoś, co zawsze popycha je do granic możliwości. Jeśli choć przez chwilę poczują się sfrustrowani, wpadają w nadmierny gniew, mówiąc i robiąc rzeczy raniące, niegrzeczne i bezmyślne.
Kiedy E7 zaczynają sięgać dna i dostrzegają swój smutek, wpadają w złość, uciekają w kłótnie, mogą nawet stać się agresywni. To ich jedyny sposób na wyrażenie niezadowolenia. Działając w ten sposób, nie tylko czerpią natychmiastową satysfakcję z łagodzenia napięcia, ale zazwyczaj zdobywają w ten sposób uwagę ludzi lub nawet ich przychylność. Impulsywność ujawnia, jak bardzo są dziecinni i niedojrzali emocjonalnie. W rezultacie niewiele osób potrafi dłużej znosić ich towarzystwo, co tylko zwiększa ich frustrację i złość.

Arkan Mały Trójki Kielichów odpowiada Arkanowi 25, karcie, która opisuje zalety i wady:

Energia Yang + : Współudział, dobrobyt, przygoda.
Energia Yin - : Intryga, nieporozumienie, kryzys, niedogodności.


ODKRYWAM, ALE NIE ODKRYWAM SIEBIE

Grafika Enneagramu przedstawia trzecią ewolucję E7. Ktokolwiek zostaje Ennerkanem 25, musi zatem dostosować się do dwóch innych typów (2 i 5): w E2 znajduje naglącą potrzebę „Chcę być ceniony i doceniany”, co bezpośrednio wpływa na ranę z dzieciństwa związaną z brakiem uznania za godnego zaufania. Ale jednocześnie, ponieważ jest osobą, która nie lubi się angażować, musi nauczyć się, że zaufanie rośnie w miarę, jak je daje i tutaj odnajduje trudność typu E5, czyli dystans, jaki tworzy między sobą a innymi ze strachu przed byciem zranionym.
Jak widać, typ ten jest hermetycznie zamknięty w jednostronnej wizji rzeczy: chce odkryć wszystko oprócz siebie, bo nie mając zaufania do rzeczywistości, nie pozwala się odkryć. Choć musi zaufać sobie, szuka zaufania we wszystkim, co chce zdobyć i zdominować. Jest osobą miłą, komunikatywną, typem imprezowicza, gotową na przygodę, ale w głębi duszy niewiele o nim wiadomo, nie odkrywa siebie, nie angażuje się i nie otwiera się intymnie.


INNOWACJA

W czwartej ewolucji Enneatyp 7 staje się Ennearkanem 34 zwanym Innowacją. Osoby te czują, że muszą znaleźć nowy system dla swego życia, zaczynają tworzyć inny porządek, inny sposób zarządzania swymi sprawami, ale wszystko nadal kręci się wokół ich zamkniętego ego i rany. Przyjrzyjmy się najpierw symbolom na karcie: u gòry widzimy ideogram pustynnego piasku - punkty te oznaczają rzeczy ulotne, efemeryczne, ciągle zmieniający się świat.
Po bokach u góry mamy hebrajską literę „Ain” oraz ideogram Oka Boga, ponieważ jest to okres obserwacji i introspekcji i dlatego na górze pośrodku znajduje się egipski bóg czyli Jnum, człowiek z baranią głową, symbol twórczej siły. W centrum znajduje się mężczyzna z symbolami władzy i sukcesu, poszukujący panowania: w prawej ręce krzyż Ank, symbol życia, w lewej berło panowania i władzy Was. Jego szaty ukształtowane niczym koci ogon to symbol dzikiej części, którą należy zagospodarować; paski w pasie wykonane z papirusu to symbol zadań i zobowiązań do wykonania.
W tej ewolucji E7 to ludzie, którzy bardzo lubią się frustrować, więc od wszystkiego wymagają więcej. Stają się chciwi i agresywni i nalegają, aby inni ich zadowalali, by natychmiast zaspokoić wszystkie swe apetyty. Nie tolerują wymówek i niedogodności. Posiadanie dużej ilości pieniędzy staje się na tym poziomie bardzo ważną wartością, pozwalającą na zdobycie wszystkiego, czego pragną. A materialistyczne pragnienie może ich jeszcze bardziej zaślepić.


INWESTOWANIE W SIEBIE

W czwartej ewolucji Ennetyp 7 musi przejść gwałtowną zmianę: potrzebuje niezawodności, ale nie jest jeszcze zdolny ufać innym i zaczyna wierzyć, że tylko on jest godny zaufania, co staje się ryzykowne, gdyż nieświadomie nie myśli o innych. Jest to etap, w którym E7 dużo wydaje na samego siebie, staje się bardzo samolubny, chciwy, marnotrawny, aby zaspokoić wszelkie swe przyjemności. Pomimo tego wszystkiego, co posiada, jest zazdrosny o ludzi, którzy wydają się mieć więcej od niego. Z nikim nie dzieli się tym, co ma i nie chce, żeby inni byli od niego zależni, dlatego lepiej, jeśli E7 nie mają jeszcze potomstwa, bo posiadanie rodziny wiąże, a tego nie lubią - rodzina ogranicza ich i ujawnia się ich rana z dzieciństwa: nie można na nich polegać.

W tej ewolucji Enneatyp 7 staje się Ennearkanem 34, który odpowiada Małemu Arkanowi Rycerza Pucharów, z jego zaletami i wadami:
Energia Yang + : Kochający, wierny, oddany.
Energia Yin - : Zmienny, włòczący się, niestabilny.


W czwartej ewolucji Enneatyp 7 staje się  Ennearkanem 34 i dlatego mamy do czynienia z dwoma innymi Enneatypami - 3 i 4. Grafika pokazuje, jak lustrzane odbicie tej ewolucji pozostawia wewnątrz trójkąta punkt zerowy, nieświadomość (Arkan Głupca), co wskazuje na to, że dana osoba zbliża się do głębokiego punktu zwrotnego i kryzysu.
Od E3 osoby takie dowiadują się, że muszą nawiązywać kontakty towarzyskie, aby nabrać pewności siebie, ponieważ - podobnie jak w przypadku E3 - potrzebują uznania i podziwu. Pamiętajmy, że u E7 rana z dzieciństwa wynika z tego, że nie był on godny zaufania, zatem wyjście z siebie i pokazanie, na co go stać, jest najszybszym sposobem na odzyskanie poczucia własnej wartości. Od E4 dowiaduje się, że jego indywidualność ma wartość, która czyni go autentycznym, ale podobnie jak E4 boi się pozostać odizolowanym, opuszczonym i dlatego niegodnym zaufania. Stara się więc budować relacje społeczne, w których mógłby się utwierdzić.


MIĘDZY WYOBRAŹNIĄ A HALUCYNACJĄ

W piątej ewolucji Enneatyp 7 staje się Ennearkanem 43, a nazywa się halucynacją lub wyobraźnią - to dwie rzeczy, które mogą być tym samym, ale zależą od osoby i od tego, jak uda się jej zarządzać tym wewnętrznym przepływem. Na tym etapie E7 tak przyzwyczaił się do nieumiarkowania, że ​​nic nie jest w stanie go zadowolić poza nadmiernymi dawkami - E7 mogą stać się rozwiąźli seksualnie, zniewoleni etc., ponieważ uzależniają się od źródła stymulacji.
Kompletnie brakuje im poczucia prawdziwego szczęścia. Stają się twardzi emocjonalnie i coraz bardziej niezadowoleni, ponieważ ich doświadczenia nie czynią ich wielkimi. Kiedy już się do czegoś przyzwyczają, uzależniają się od tego, ale złe jest to, że stają się nienasyceni. 
Przyjrzyjmy się symbolom kart...
Powyżej widzimy naczynie z terakoty; pojemniki nawiązują do macierzy, do czegoś, co musimy powitać i strzec na poziomie mentalnym. W centrum tańcząca półnaga kobieta to nasza Yin, czyli psychologiczna część kobieca, zaabsorbowana w swym wewnętrznym wymiarze, oddana swemu wymiarowi duchowemu. Za nią, w niszy, widzimy instrument sakralny zwany sistrum, starożytny metalowy instrument muzyczny w kształcie koła lub podkowy ze skrzyżowanymi prętami, na którym gra się poprzez potrząsanie nim ręką. Jego dźwięk przyciągał bogów i odpędzał demony. I wreszcie w dolnej części pojawia się bóg Sutej, egipskie bóstwo zła, podziemia, ciemności, tego, co w nas niepohamowane i niekontrolowane.


NIEREALNY MARZYCIEL

W piątej ewolucji E7 staje się Ennearkanem 43, co odpowiada 7 Mieczy. W tym okresie ewolucji E7 są w ciągłym ruchu lub ciągłej aktywności w celu utrzymania stymulacji. Bez doświadczeń i nowości ich umysł bałby się popaść w stan niepokoju, w pustkę. Zawsze szukają czegoś nowego i innego, przy czym mogą się dobrze bawić. Nie są zainteresowani medytowaniem nad swoim zachowaniem ani poświęceniem chwili na refleksję w zgiełku swoich zajęć. Wszystko musi sprawiać przyjemność, w przeciwnym razie natychmiast tracą zainteresowanie i zajmą się czymś innym.
E7 to towarzyskie, głośne i ekstrawaganckie osoby publiczne, które niczym nie cieszą się bardziej niż przebywaniem na "placu", na imprezie w otoczeniu innych „zabawnych ludzi”. Mogą stać się bezczelni lub lekceważący, nie traktują niczego poważnie i obracają wszystko w żart, aby poradzić sobie ze swoimi obawami i problemami. Trudność z ich nadpobudliwością polega na tym, że nie mają czasu na zatrzymanie się i zastanowienie nad tym, co robią, przez co stają się powierzchowni i banalni. Myślą, że wiedzą wszystko, ale nigdy się w nic nie zagłębiają, bo szybko nudzą się jedną rzeczą i przechodzą do drugiej.

Oto zalety i wady Arkanu Małego 7 Mieczy:

Energia Yang + : Wysokie aspiracje i wielka siła woli.
Energia Yin - : Fantazjowanie, próby osiągnięcia celu poprzez przebiegłość, na skróty, wybór nielegalnych lub powierzchownych ścieżek.


W OKU CYKLONU

Piąta ewolucja E7 obraca się wokół tego samego poprzedniego problemu: Ennearkan 34 i 43 są takie same, zmienia się tylko perspektywa. E7 oszukuje siebie; jest pewien, że robi postępy, ale wpada w błędne koło zwane „brakiem pewności siebie”. Brakuje mu asymilacji osobistej, to znaczy nie przyswaja sobie swoich doświadczeń, przeżywa je bez większego zastanowienia. Nieustanna aktywność E7 może być męcząca dla innych, ale sami uważają siebie za czarujących i wiecznie gotowych wywrzeć optymalne wrażenie na innych.


PREMEDYTACJA I KALKULACJA

W szóstej ewolucji Enneatypu 7 stajemy się Ennearkanem 52 zwanym premedytacją. Niepokój i głód doświadczeń na tym etapie oznacza, że ​​ten typ osobowości chce przeżyć wszystko chociaż raz, zawsze starając się próbować nowych i lepszych rzeczy. Nigdy nie są to osoby zadowolone z tego, co mają, zawsze chcą więcej. Zwiększają się ich apetyty, ponieważ wierzą, że posiadanie wszystkiego w nadmiarze uczyni ich szczęśliwszymi.
Przyjrzyjmy się symbolom na karcie:
w górnej, środkowej przestrzeni widzimy odpoczywającego kota z głową barana, przedstawienie boga Amen, zwanego także Imen (po grecku Amon). Był bóstwem płodności, uważanym za stwórcę i organizatora świata. Pod bogiem Amen słońce o negatywnych promieniach, przedstawienie egipskiej bogini Sejmet (po grecku Sacmis), której imię oznacza Pożeracz. Była boginią-lwicą, ucieleśniała niszczycielską i złą energię. Pamiętajmy, że E7 musi zarządzać, budować, porządkować, rządzić, ale napędzany jest tą negatywną siłą. W centrum kobieta pielęgnująca i otaczająca opieką, z odsłoniętymi piersiami, w dłoni kwiat papirusu. Reprezentuje psychiczną część kobiecą, introspekcyjną, która musi odbyć wewnętrzną podróż (papirus był używany do budowy statków dla bogów); jest to wewnętrzna podróż. W dolnej części, czyli w części nieświadomości, znajdują się sfinksy ustawione w przeciwnych kierunkach. Reprezentują one opozycję, wewnętrzną walkę, sprzeczność, blokadę mentalną, z powodu której dana osoba wciąż cierpi na tym etapie.


CHCIWOŚĆ MATERIALNA

Chciwość na wszystkich polach jest osią, na której obraca się cała niszczycielska siła E7, a jego pragnienie podbojów napędzane jest, jak analizowaliśmy, poszukiwaniem zaufania i niezawodności. Jeśli są to ludzie, którzy mają pieniądze, to z pewnością żyją modnie, prowadzą życie na wysokim poziomie, zawsze popisując się tym, co najlepsze, drogimi i wyszukanymi rzeczami. Są gościnni, bo chcą być kochani. To dlatego zawsze wydają się przyjacielscy, żartobliwi, wyluzowani, bardzo przystępni, ale ich jedynym celem jest zdobycie cudzego zaufania. Ich niebezpieczeństwo polega na tym, że dążą do gromadzenia doświadczeń, ale nie czerpią z nich korzyści na poziomie wewnętrznym, dlatego są konsumentami, ale nie koneserami. Bardzo trudno im uciec z tego błędnego koła satysfakcji, którą nabywają za pomocą posiadania rzeczy i mylnie odnoszą wrażenie, że dzięki temu są mili innym.

W tej szóstej ewolucji Ennearkan 52 odpowiada 2 Monet; oto jej zalety i wady:

Energia Yang + : Konfrontacja i odmienność, poszukiwanie dwoistości, witalnej równowagi.
Energia Yin – : Zamęt, dwuznaczność, pociąg do przeciwieństw.


Gdy E7 staje się Ennearkanem 52, należy porównać go z dwoma innymi Ennatypami - z 5-tym i 2-gim.
Podobnie jak w przypadku E5, na tym etapie na E7 wpływa emocjonalna chciwość, ciągła potrzeba próbowania wszystkiego i zdobywania jak największej liczby doświadczeń. Chce pokazać, że potrafi, a więc jest osobą godną zaufania, a z drugiej strony stara się być samowystarczalny, aby nie być od nikogo zależnym. W ten sposób, nie zdając sobie z tego sprawy, odmawia innym okazania im zaufania, którego tak bardzo sam potrzebuje. Od E2 zaczyna uczyć się, że musi dawać, aby otrzymać, a chodzi tu nie tylko o zaspokojenie własnych pragnień, ale także o dbałość o pragnienia innych.


SAMOTNOŚĆ

W siódmej ewolucja Enneatypu 7 dochodzimy do Ennearkanu 61 zwanego samotnością. Po zdobyciu wszystkiego E7 zaczyna rozumieć, że nie zdobył siebie i rodzi się w nim ten wewnętrzny zakątek zwany samotnością. Możemy powiedzieć, że ze wszystkich typów Ennegramów E7 jest najwszechstronniej utalentowany, ponieważ poświęciwszy się zdobywaniu każdego doświadczenia, pozostaje osobą, która wie wiele rzeczy. Są to niezwykle praktyczne i produktywne osoby, ludzie sukcesu, którzy dobrze sobie radzą ze wszystkim, na czym się skupiają. To ludzie o różnorodnych umiejętnościach i wiedzy, o wielu zainteresowaniach, zdumiewający pokazami umiejętności. Są kompetentni w tym, co robią, ale są zagubieni w sobie i czeka ich samotność. Niezmiernie długo uciekają przed sobą.
Przed analizą zmiany spójrzmy na symbole na karcie...
U góry widzimy ideogram kwiatów, pod nimi słońce, symbol boga Itemu (po grecku Atum), czyli w górnej części, która jest myślą racjonalną, pokazuje nam, jak musi narodzić się nowa wiosna, nowy sposób widzenia rzeczy, bardziej wewnętrzny lub duchowy, dlatego słońce w centrum, kobieta na kolanach, to nasza kobieca część psychiczna, a zatem Yin, intuicja, która pochyla się, by słuchać; to troska, jaką E7 musi mieć o siebie, o swojego ducha, dlatego też kobieta z odkrytymi piersiami, symbol odżywiania, troski, matczynej uwagi, sprawiania, by wewnętrzne dziecko, które jest w każdym z nas, rosło i rozwijało się, by się narodzić. Kobieta ma na głowie kwiat papirusu, symbol duchowej podróży (papirusa używano do budowy statków dla bogów). W dolnej części, w przestrzeni nieświadomości, znajdujemy pięcioramienną gwiazdę, symbol podziemi, reprezentujący depresję, blokadę, cierpienie, któremu człowiek musi stawić czoła w tej samotności, w poszukiwaniu siebie.


Rana z dzieciństwa wykluczyła odrobinę E7 spośród innych, bo czując się niewiarygodni, dorastali bardzo niepewnie, ale na tej ranie, niczym ostryga, zbudowali perłę: zawsze znajdą sposób, aby stać się użytecznymi, przyjacielskimi, współpracującymi. Praktycznie cała ich uwaga i energia zawsze były skupione na zewnątrz, na świecie, dlatego wiedzą jak wychwycić słabości ludzi i rzeczy i obròcić je na swą korzyść. Nie dają się rozproszyć introspektywnym refleksjom, które mogłyby skłonić ich do odejścia od praktycznych działań. Chętnie angażują się w nowe projekty, ponieważ nie boją się próbować nowych rzeczy. Ćwiczenie wszelkich umiejętności przenosi ich w nowe obszary, a im więcej praktykują, tym bardziej są w stanie zyskać niezawodność. Są to ludzie bardzo oddani temu, co robią i wiedzą, jak przekazać swój sukces innym i na tej ścieżce muszą nadal pracować, aby wyjść z siebie, aby zyskać pewność nie tylko w sobie, ale i prawdziwe zaufanie u innych.

W tej ewolucji Ennearkan 61 odpowiada Paziowi Pentakli. Oto jego zalety i wady:

Energia Yang + : Życzliwość, delikatność, pokora, wytrwałość.
Energia Yin – : Oszczędny aż do znudzenia, nieostrożność.


JEŚLI ZAUFAM SOBIE, ZAUFAM INNYM

W tej siódmej ewolucji E7 zaczynają rozumieć, gdzie leży pierwotna przeszkoda: pomimo tego, że mogą być w centrum uwagi otaczających ich osób (przyjaciół, krewnych, współpracowników), dostrzegają, że ​​są sami, nie mają pewności siebie, a to, co robią dla innych, to nic innego jak sposób na przyciągnięcie do siebie towarzystwa: chcą, by inni dobrze się bawili i doceniali to, co dla nich robią i co dla nich osiągają, ale jako jednostki nie otwierają się, nie mówią nic o sobie, więc ich osiągnięcia, sukcesy, rzeczy materialne, którymi się otaczają, są barierami, izolatorami, sposobem na utrzymanie się z dala od innych. Rozumieją, że przyciągają innych nie jako jednostki ludzkie, ale poprzez to, co robią dla innych. Tutaj E7 musi porównać się z dwoma aspektami dwóch innych Ennetypów, 6 i 1 (ponieważ stają się oni Ennerkanami 61): od E6 dowiadują się, że można być wykluczonym przez innych bez utraty swych cech i że nawet wtedy, gdy świat jest pozbawiony pewnikòw, nie oznacza to, że ​​należy się przed nim zamknąć i nie obdarzać zaufaniem. Jeśli ktoś ich zdradzi, problem nie należy do nich, ale leży po tej drugiej stronie, która nie potrafi doceniać. Od E1 muszą nauczyć się, że można być niedoskonałym, że można popełniać błędy, nie będąc odrzuconym ani uznanym za niegodnego ufności.


ZJEDNOCZENIE TWORZY SIŁĘ

Ósma ewolucja Enneatypu 7 to ważny skok oktawowy; osoba staje się Ennearkanem 70 zwanym współpracą. Do współpracy potrzebne jest zaufanie i pamiętajmy, że egzystencjalna rana E7 to nie uważanie go za osobę rzetelną, więc jeśli jest on wreszcie osobą, z którą można współpracować, oznacza to, że staje się niezawodny. Spójrzmy na symbole... Powyżej widzimy ptaka, jest to symbol wolności i bardzo wysokich poglądów, rozum musi teraz przelecieć nad uwarunkowaniami, które do tej pory trzymały go w niewoli.
Ptak jest także symbolem posłańca, więc jest to czas na komunikację, otwarcie się na innych. W centrum widzimy urnę grobową wznoszącą się wysoko jak kolumna; jest to symbol odrodzenia do nowego życia, ale aby ono nadeszlo, E7 musi współpracować z innymi, dlatego widzimy dwòch pracownikòw przy budowie urny. W niższej przestrzeni (nieświadomości) widzimy dwa zwierzęta - ptak reprezentuje niebo, a byk ziemię. Jest to połączenie naszych przeciwnych wymiarów, jasnowidzenia w umyśle i płodnej siły w woli i uczuciach.


ENTUZJASTYCZNI I POZYTYWNI

Zmiana E7 w ósmej ewolucji odpowiada Arkanowi Małemu 6 Kijów - E7 w końcu zrozumiał, że jest osobą godną zaufania, ponieważ jest pewien siebie i swoich wartości, które nie służą już do podbijania innych czy temu, by stać się lepszym od innych, ale utwierdzeniu siebie. Każde doświadczenie zwiększa zdolność do zdobywania jeszcze większej liczby doświadczeń. Z tej wytrwałości wynika wielka umiejętność nie poddawania się, E7 stają się bardzo elastyczni i wiedzą, jak podnosić się z każdego upadku. Wydaje się, że wiedzą, jak najlepiej wykorzystać każdą sytuację, w której się znajdą. Uważają się za szczęśliwych i pełnych entuzjazmu. Okazują się bardzo miłym towarzystwem, gdyż prawie zawsze są w dobrym humorze. Ich witalność, żywotność i radość życia są zaraźliwe.
Bogactwo doświadczeń sprawia, że ​​potrafią prowadzić angażujący dialog, gdyż błyskawicznie i łatwo zapamiętują anegdoty, piosenki, frazy filmowe, wydarzenia historyczne i wiele, wiele historii. Są niezwykle pozytywnie nastawieni do wszystkiego i to wszystko sprawia, że ​​są ludźmi, których towarzystwo jest naprawdę przyjemne. Jednakże istnieje ryzyko, że będą idealistami, wiecznymi marzycielami i będą robić tysiące rzeczy nie zdając sobie z tego sprawy.

Plusy i minusy 6 Kijów:

Energia Yang + : Wielkie aspiracje i sukcesy.
Energia Yin - : Porzucanie marzeń.


ZAUFAJ SOBIE

Ósma ewolucja E7 to Ennearkan 70. Punkt 7 nie ma innego odniesienia jak punkt 0; zero, które w Tarocie jest Głupcem, to upadek, to spotkanie z nieświadomością, z samym sobą. Problem E7 polega na tym, że ponieważ zawsze musieli walczyć o zdobycie zaufania, ich świadomość stała się ekstrawertyczna, skierowana na zewnątrz, tak że każdy bodziec przynosi natychmiastową reakcję, przygotowując do ponownej stymulacji. Są otwarci na doświadczenia, ekscytuje ich świat zmysłów. Ich psychika zostaje zatem obciążona światem namacalnym, od razu zamykając dostęp do nieświadomych doświadczeń. Bardzo trudno jest im skoncentrować się na swojej psychice bez pomocy czegoś zewnętrznego, materialnego, namacalnego. „Wewnętrzny świat” 7-mek jest trudny do opisania, ponieważ składa się z wrażeń zbudowanych z rzeczy rzeczywistego świata. Wewnętrzna podróż, podróż Głupca, jest dla nich prawdziwą Odyseją, ale i jedyną drogą, na której można odkryć, że zaufania nie zdobywa się ucząc się dominacji nad rzeczami i światem, ale ucząc się dominacji nad sobą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz